Program


L1danceFest 2021 – 20 év! – Teatr A Part/Marcin Herich (PL): The Rite of Spring
5

L1danceFest 2021 – 20 év! – Teatr A Part/Marcin Herich (PL): The Rite of Spring

L1danceFest 2021 – 20 év! BÚCSÚKONCERT
nemzetközi kortárs táncszínházi előadások fesztiválja
20. alkalommal Budapesten az L1 Egyesület szervezésében

Szeptember 1. Szerda
20.00 Teatr A Part / Marcin Herich (PL): The Rite of Spring
 több

L1danceFest 2021 – 20 év! BÚCSÚKONCERT

nemzetközi kortárs táncszínházi előadások fesztiválja

20. alkalommal Budapesten az L1 Egyesület szervezésében

Bakelit Multi Art CenterSzeptember 1. Szerda

19.00 KIÁLLÍTÁS-megnyitó

Syporca Whandal (H) COPIA

– Megnyitó performansz: Syporca Whandal (H): Origó – 

Ellenbacher Ádám (H) A pozíción túl

20.00 Teatr A Part / Marcin Herich (PL): The Rite of Spring

A Connecting V4 ART-IN-RES program és a Be SpectACTIVE! Project keretében, ‘a Bakelit MAC aktív nézői válogatták a programba’

 

Forgatókönyv/rendezés:Marcin Herich

Színpadi mozgás/koreográfia:Marcin Herich and Marlena Niestrój

Előadó: Marlena Niestrój

Zene:Részletek Jean-Michel Blais, Gavin Bryars, Group 180, David Lang, Alexandre Lansqui, Daniel Lentz, Merzbow, Phill Niblock, Arvo Pärt, Jochen Vogel műveiből

Produkció:Theatre Association A Part and Paris Foundation in Katowice


 

Az ókori Rómában a veszély vagy nélkülözés időszakában, tavasz hajnalán az emberi magzatokat az isteneknek szentelték, hogy kiengeszteljék őket (ver sacrum).

Az emberek (nők) kegyetlen áldozatainak visszhangja az ókori szlávoktól a mai „olvadó Marzanna” – amely egykor a pogány Jare-szertartás része volt. Ily módon állítólag megsemmisítették a nőt, aki a telet és a halált szimbolizálja.

 

Diaghilev és Sztravinszkij híres balettje „A tavaszi áldozat”, az avantgárd provokatív remekműve, amelynek 1913-as párizsi premierét sokak az új művészet korszaka kezdetének tartanak (és mindkét nagy háború  apokalipszisének perverz bejelentésének), közvetlenül a szláv áldozati rituálékra épül. A közösség tivornyázó őrületben feláldoz egy fiatal nőt a változás oltárán: regenerálódik a természet téli „halála” után.

A „bűnbak” alakja és a tavasz közötti kapcsolat a naiv kultúra és szinte minden vallás és mítosz alapköve, beleértve az elődök repertoárjából merítő keresztény vallást is. A mitikus Jézus „bűneinkért” történő halála és feltámadása, amelynek célja, hogy reményt adjon nekünk az „örök életre” (sic!), természetesen tavasszal következik be.

 

A Teatr A Part „Tavaszi Áldozat”-a időbeli, fizikai, testi és emberi dimenzióval rendelkezik. A látvány személyes, az előadás munkájának alapját képező témákat univerzális jellegű hivatkozásokkal és motívumokkal ötvöz. A sok veszteség utáni bánat leküzdéséről, a napforduló és az elmúlás pillanatairól, a haragról, az újjászületés és az erőre kapás folyamatáról szól. A természet körforgásáról és a körforgás természetéről, amelynek mindegyikünk része vagy részese lesz. A télről és a tavaszról, amelyeket életünkben csak néhány tucatszor tapasztalunk meg, és amelyek az emberi sors legnyilvánvalóbb metaforái.

 

További információ és program:http://www.l1.hu/hu/node/2830